piątek, 25 stycznia 2013

Książka obrazkowa

"Wynalazek Hugona Cabreta" autorstwa Briana Selznicka wygrzebałem na promocji w Empiku, długo przed tym, jak w kinach pojawił się film powstały na podbudowie przedstawionej w książce historii. Zresztą filmu w ogóle nie widziałem, jak na razie nie palę się do nadrabiania w tym względzie zaległości.
Ta niezwykła książka stoi u mnie na półce już dobre cztery lata, a dopiero teraz zebrałem się żeby coś na jej temat naskrobać (chyba, że już o niej pisałem, ale zapomniałem). Wracam do niej dość często, lubię przeglądać obrazki stanowiące jej główny atut. "Książka obrazkowa" - tak zatytułowałem dzisiejszą notkę i uważam, że jak najbardziej trafnie. Czarno-białe ilustracje obok tekstu są równorzędnym elementem opowieści o Hugonie Cabrecie, sierocie z paryskiego dworca. Można by dużo pisać o samej fabule, jednak dla mnie osobiście najważniejszy w tej pozycji jest obraz.
Nawet nie czytając tekstu przeplatającego się z ilustracjami, możemy czerpać niekłamaną przyjemność delektowania się historią ciekawą, czasem niepokojącą, ale nad wyraz barwną  - pomimo przedstawienia jej w czarno-białej otoczce. Cała książka przywodzi na myśl niemy film. Mamy obraz, mamy tekst, a dźwięki cóż.. musimy je dodać sami we własnym zakresie. "Wynalazek Hugona Cabreta" to pozycja zarówno dla dzieci jak i osób dorosłych. Myślę, że czytelnik w każdym wieku będzie zainteresowany niezwykłymi perypetiami głównego bohatera. Ta publikacja znajdzie szczególne uznanie u rodziców pragnących nakłonić swoje dzieci do zaprzyjaźnienia się z książkami. Dużo pełnych detali ilustracji przyciąga uwagę i rozbudza zainteresowanie zawartym w książce tekstem. Dla ciekawskich fotki wnętrza książki. 





INFO
Autor: Brian Selznick
Tytuł: "Wynalazek Hugona Cabreta"
Wyd.: Warszawa, Nasza Księgarnia, 2008
Il. str.: 536
Cena: 44,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Niebezpieczne sny

Jedną z funkcji literatury, także tej młodzieżowej (a może przede wszystkim?), jest przekazywanie treści, które w jakiś sposób wpłyną na nas...