czwartek, 5 sierpnia 2021

NAWIEDZENIA. HISTORIE PRAWDZIWE

Historie o duchach - chyba wszyscy je lubimy, co nie? Szczególnie latem kiedy to wakacyjny czas często spędzany ze znajomymi na biwakach, pod namiotem przy ognisku, sprzyja snuciu upiornych opowieści - oczywiście opartych na faktach (koniecznie autentycznych). Nawiedzenia. Historie prawdziwe to jedna z książek z całego cyklu wydanych jakiś czas temu zbiorów upiornych opowieści z nazwiskiem znanych demonologów na okładce. Czy warto?

Zbiór sygnowany nazwiskiem Warrenów zawiera upiorne historie oscylujące wokół cmentarzy. Głownie cmentarza Union w Nowej Anglii, który swoim wyglądem i aurą przywodzi na myśl stereotypowe amerykańskie cmentarze z filmów grozy. Są oczywiście opowieści także z innych miejsc, ale to właśnie Union znajdujący się w niedalekim sąsiedztwie domu Warrenów stał się pretekstem do powstania książki. Autorzy przytaczają relacje osób, które za sprawą demonicznego oddziaływania cmentarza zetknęły się z nadprzyrodzonymi zjawiskami.  Są zatem upiory i demony - zombie nie ma - nękające zupełnie niewinne osoby, ale i te, które mają coś za uszami. Przecież w publikacji tego typu nie mogło zabraknąć opowieści z przestrogą.  

Kupiłem, przyznam bez bicia, na fali fascynacji filmem "Obecność 3" i jak przekartkowałem to pomyślałem sobie, "o ja jebe, to jakieś bzdety dla trzynastolatek". Odłożyłem by ochłonąć i w końcu zabrałem się za lekturę, która szła mi bardzo szybko za sprawą dużej czcionki oraz wciągającej narracji niewymagającej od czytelnika zbyt wiele myślenia. I całkiem przyjemnie spędziłem z tą książką czas, nawet nie raz miałem gęsią skórkę choć dla zaprawionych w horrorach opowieści Warrenów będą jedynie dziecinną igraszką. Zasygnalizowałem we wstępie wakacyjny klimat ogniska i spotkań w gronie znajomych i myślę, że Nawiedzenia... to ciekawe źródło historyjek o duchach, które na takie okazję świetnie się nadają. Fajne.

Odwiedź mnie na Lubimy Czytać i Facebooku !

INFO
Autor: Ed i Lorraine Warrenowie, Robert David Chase
Tytuł: "NAWIEDZENIA. HISTORIE PRAWDZIWE"
Wyd.: Replika, Poznań 2019
Il.str.: 240
Cena: 34,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Niebezpieczne sny

Jedną z funkcji literatury, także tej młodzieżowej (a może przede wszystkim?), jest przekazywanie treści, które w jakiś sposób wpłyną na nas...