środa, 16 maja 2018

Łotr 1 - The Art of Rogue One: A Star Wars Story

Dawno mnie tu nie było, niestety nic nie zapowiada, że to się zmieni... Ot, zwykła życiowa degrengolada. 

Zmobilizowałem się, aby skreślić tych kilka zdań na temat książki, która po bardzo długiej podróży, w końcu do mnie dotarła. Cóż, przesyłka z Amazona obleciała pół globu, by wreszcie do mnie trafić, ku mojej wielkiej radości.

Jako fan "Gwiezdnych wojen" nie mogłem przeboleć, że publikacja opowiadająca o powstawaniu "Łotra 1" nie ukazała się na naszym rodzimym rynku księgarskim. Nie wiem czy jest już przesyt, czy, mówiąc kolokwialnie, nie schodzi im towar z półek, czy może ktoś stwierdził, że nie będzie na tę konkretną publikację zapotrzebowania, ale wydania polskiego brak. Nabyłem zatem oryginale, było warto czekać!

Książka trzyma wysoki poziom, twarda oprawa w obwolucie, papier kredowy, a co najważniejsze wszystko wypełnione pracami koncepcyjnymi artystów pracujących nad filmem. Świetne! Powiem jeszcze, że "The Art of Rogue One: A Star Wars Story" oraz wydane w Polsce "Star Wars Art. Koncepty" i "Wizje twórców Star Wars: Przebudzenie Mocy", zupełnie odcinają się od publikacji wydawanych przez Amber w latach '90 nawiązujących do klasycznej trylogii czy tych późniejszych dotyczących prequeli. Tamte wydrukowane na kredowym papierze, ale w miękkiej oprawie, klejone, a nie szyte, niestety już się rozpadają, rzadko po nie sięgam, aby się nie niszczyły zanadto, przecież na nowe edycje tych książek  nie doczekam się nigdy!

INFO
Autor: Josh Kushins
Tytuł: The Art of Rogue One: A Star Wars Story
Wyd.: Abrams & Chronicle Books, 2016
Il.str.: 256
Cena: 40 dolarów (okładkowa)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Niebezpieczne sny

Jedną z funkcji literatury, także tej młodzieżowej (a może przede wszystkim?), jest przekazywanie treści, które w jakiś sposób wpłyną na nas...